اقتصاد حرف اول است نه آرمان!

وقتی میان پشت میکروفون و در حالی که یه پرچم تو دستشون گرفتن و با تمام حرص و عصبانیت برای دنیا لعنت و نفرین میفرستن و بعد از اون با چهره بغض آلود میگن ما تا آخرش پای آرمان هامون وایسادیم حتی اگر آب خالی بخوریم دلم به حالشون میسوزه چون دقیقا تو همون مسیری قرار گرفتن که براشون تعریف شده ! مسیری به نام اینکه نگران نباشید ، فردا و آخرتی هست و شما وارثان زمین خواهید بود !

شهید بهشتی یه جمله ایی داره که میگه : ‌امیدوارم ملت خوشحال باشد که در نظامی زندگی می‌کند که اگر از رئیس جمهور شکایت داشت، دستگاه قضایی همانگونه عمل کند که از یک فرد عادی شکایت داشت و این جمله به نظر تموم کننده تمام چیزهایی هست امروز تو جامعه ما داره میگذره.

آقایون، برادران، هم میهنان بخدا با حلوا حلوا کردن دهن ما شیرین نمیشه ، ما چیزی رو که میبینیم باید باور کنیم نه حرف ها و تظاهرهایی که به خورذمون میدن ! من چرخ فلج اقتصاد ، تورم ، گرونی ، گرد و خاک ، نابودی کسب و کارها و ... رو با پوست و گوشتم لمس میکنم نه وعده های توخالی و پوچی که برای توجیح نابلدی و فساد و رانت به خوردمون میدن ! من تو این انقلاب 41 ساله فقط کارمندم رو میبینم که نسبت به حقوقش کمش معترض و زندگیش نمیچرخه ، منی که کارفرما هستم و شرایطی برام مهیا نیست تا راحت درآمد داشته باشم و مشتری هایی که توان پرداخت و هزینه ندارن و این چرخه مدام و مدام تکرار میشه !
به بنده بفرمایید بر سر کدوم آرمان باید وایسیم ؟ علت این همه ذوق و تمرکز روی دهه نودی ها که با یه ترانه " سلام فرمانده " قرار هست چشمشون رو روی همه چیز ببندن چیه ؟ ما قرار هست تا کی تاوان حماقت های آقایون و خوردن و بردنشون رو بدیم ؟!

تا الان [ ۶ ] نفر برای این نوشته من اظهار نظر کردن ..

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

۰۳ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۵۹

هیچ دقت کردی همه‌ی اینا دلیلش خفه کردن آموزش تو ایرانه؟

یه دو دوتا چهارتا بکنی یا یه معلم نزدیکی خودت دیده باشی میفهمی که حقوق ماهیانه‌ی یک معلم از حقوق یک کارگری که روزی ۳۰۰ تومن حق الزحمشه و میشه ماهی حدود ۸ میلیون و اندی کمتره،پس با این حساب دل و دماغی برای معلم نمیمونه که با جون و دلش درس بده و نظام آموزشی زمین خورده نتیجش باید همین پخش سرود سلام فرمانده که نجوای جنگ طلبیه در مدارس به جای تعلیم و تحصیل باشه!

آموزش در همه چی حرف اول رو میزنه...

مسعود کوثری
۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۵
به نظر من مشکل خیلی بالاتر از این حرفاس !
سیستم اینقدر خرابه که هیچکس نمیدونه چطوری باید درستش کرد 
۰۳ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۴۲

تا اون قضیهٔ «حکومت متخصصین» که چندی پیش صحبتش شد برقرار نشه، این چیزای کلان مثل اقتصاد و محیط زیست که هیچ، حتی چیزای ساده و بدیهی‌تر در حد چاله چوله‌های کف خیابون هم درست نمی‌شه!

مسعود کوثری
۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۵
دقیقا !
۰۳ خرداد ۰۱ ، ۱۳:۱۴

متاسفانه ایران تبدیل شده به یه میدون مسابقه‌ی چپاول که هرکس به حد توانش یه کلنگ برداشته و از یه طرف داره ریشه‌های این مملکت رو میکنه و با خودش میبره 

یه روزی یکیشون گفته بود اگر یه روزی قرار باشه ما بریم نمیزاریم چیزی باقی بمونه که کسی بعد ما بتونه استفاده کنه! احتمالا الان داره حرفش محقق میشه

مسعود کوثری
۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۴
هیچ توصیفی بهتر از این نبود . 
ممنونم ازت ..
۰۳ خرداد ۰۱ ، ۱۵:۵۰

باید بهم دیگر رحم کنیم.
باید خودمان بهم دیگر رحم کنیم.
باید شرایط هم‌دیگر را بفهمیم باید در تعاملات‌مان هوای هم‌دیگر را داشته باشیم

مسعود کوثری
۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۴
رحمی نمونده بخدا :(
۰۳ خرداد ۰۱ ، ۱۶:۳۳

چرا دستشونو از بیخ گلوی ما برنمیدارن؟

مسعود کوثری
۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۴
چرا بردارن ؟ دارن زندگیشونو میکنن دیگه :)
۰۴ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۴۱

پرسیدید تا کی؟ باید عرض کنم: تا اطلاع بعدی!

مسعود کوثری
۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۳
تا هیچوقت ! :)